[cstex] Zalomenie strany pri velkom pocte prazdnych kapitol.

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Jan 8 15:23:45 CET 2013

2013/1/8 Jiří Rybička <rybicka at mendelu.cz>:
> Dobry den,
> jen tak strelim od boku: neni za nadpisem zakazan strankovy zlom?

Je. \section je sazeno pomoci \@startsection, ktere konci penalizaci s
hodnotou 1000 a nasleduje \@afterindentfalse \@afterheading, coz (mimo
jine) zakaze zlom za prvnim radkem nasledujiciho odstavce. Nasledujici
sekce ma opet \@startsection, kde na zacatku je \vskip, ale neni tam
penalta. Neni tam tedy zadny povoleny bod zlomu.

Ja mam sve nadpisy nekdy predefinovany tak, ze nad nadpisem je tato mezera:

\vskip 24pt plus 48pt
\goodbreak
\vskip 0pt plus -48pt

Je to dulezite pri pouziti \flushbottom, kdy predcasny zlom bud
nevhodne zotpali vertikalni mezery, nebo nahlasi underful \vbox. V
tomto nastaveni (pro pismo 10pt/12pt) chci nad nadpisem vynechat
mezeru 2 radky. Pokud po teto mezere zbyvaji 4 radky nebo mene,
provede se strankovy zlom a stranka se zaplni roztazitelnou mezerou,
nasledujici \vskip za \goodbreak je odstranitelny element a je
vyhozen. Pokud je na strance vice mista, ke zlomu nedojde a
roztazitelnosti obou \vskipu se vzajemne vyrusi.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/