[cstex] csplain v TeXlive

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Feb 15 13:19:14 CET 2013

> Abych nemusel číst dokumentaci, můžete mi napsat, jaký test má být
> nainstalován v TeX Live, kterým mohu ověřit, že se vše nainstalovalo
> správně? Případně kde najdu nějaký testovací soubor? cstrip.tex jsem v
> TL nenašel, ale možná je v adresáři, který TeX běžně nevidí. Klidně si
> vymažu svůj csplain, abych mohl otestovat, zda mi update proběhl
> dobře.

Myslím, že v zásadě stačí ověřit spuštění csplainu a pdfcsplainu z
příkazového řádku a měl by se dostavit následující výsledek

csplain
This is pdfTeXk, Version 3.141592-1.40.3 (Web2C 7.5.6)
  %&-line parsing enabled.
**\relax
  encTeX v. Jun. 2004, reencoding enabled.
The format: csplain <Jan. 2013>.
The cs-fonts are preloaded and A4 size implicitly defined.
The utf8->iso8859-2 re-encoding of Czech+Slovak alphabet activated by encTeX
*\end
No pages of output.
Transcript written on texput.log.

Totéž pro pdfcsplain. Čísla verzí nemusí být shodná. Například csplain
<Nov. 2012> se chová v zásadě stejně. Podstatný je řádek, který praví:

   The utf8->iso8859-2 re-encoding of Czech+Slovak alphabet ...

Dále je možné vyzkoušet zpracovat csplainem a pdfcsplainem soubory z
texmf/doc/cstex/:

Soubor opmac-u.tex by měl dávat stejný výsledek, jako je v adresáři
odpovídající *.pdf.

Soubor test8z.tex by měl dávat stejný výsledek, jako jsou v adresáři
odpovídající test8z.pdf, test8z.dvi a test8z.ps včetně stejně zavedených
fontů, tj. v PDF výstupu by mělo jít vykrajovat a vyhledávat česká slova.
Fonty tedy musí obsahovat přímé akcenty a nesmí obsahovat akcenty
dodatečně přidané přes virtuální font. Dvi prohlížeč by měl správně
zobrazit test8z.dvi.

Soubor testgyre8z.tex by měl dávat stejný výsledek, jako jsou v adresáři
odpovídající testgyre8z.pdf a testgyre8z.dvi. Dvi prohlížeč by měl správně
zobrazit testgyre8z.dvi.

> Tohle rád udělám.

Myslím, že Váš počítač je ze všech možných stran políbený TeXem, takže moc
relevantní výsledek testů nedostanete. Bude asi potřeba udělat strace
každého jednotlivého spuštění (včetně generování formátů během instalace)
a z něj provést výpis všech čtených souborů v daném procesu a vyloučit, že
žádný z těchto souborů nebyl nějak speciálně modifikován nebo založen jen
na Vašem počítači. Jinak si nemůžete si být jistý ničím.

Zdravím

Petr Olšák