[cstex] ConTeXt, čeština a kerningové páry

Martin Rehula maaca325 at amorpha.cz
Wed Dec 11 20:50:37 CET 2013

Dobrý den,

Používám ConTeXt (aktuální) a narazil jsem na zvláštní věc. Když například přeložím tohle:

\enableregime[utf]
\mainlanguage[cz]
\starttext
AV ZASTAVÍ DOPRAVY % Správný kerning

LAVABIT ZPRAVODAJSTVÍ  PŘEDSTAVOVAL NAVŠTÍVILI % tohle je špatně
\stoptext

Na výstupu na prvním řádku bude vše jak má být. Na druhém řádku se ale neaplikují kerningové páry které jsou uložené ve fontu a mezi dvojicí písmen "A V" bude ošklivá mezera.

Problém je se všemi možnými fonty, ale pouze v češtině. Řekl bych, že důvodem je v dělení slov - tohle jsem našel v logu: ... LA-VA-BIT ZPRA-VO-DAJ-STVÍ ... ZA-STAVÍ ...

Mám něco blbě zkompilované, je to obecná chyba, nebo featura? Existuje na to nějaký workaround?

Děkuji předem za jakoukoliv radu
Martin Řehula