[cstex] oznameni: TeX pro pragmatiky, dalsi vyvoj

Karol Bujaček k.bujacek at fossilgroup.net
Sat Aug 31 02:41:24 CEST 2013

On 08/22/2013 01:18 PM, Petr Olsak wrote:

> Přes prázdniny jsem ještě text výrazně posunul: přidal jsem kapitolu o
> matematice, o makroprogramování a o dalších vlastnostech TeXu. V
> současné době tedy je zveřejněno cca 90 % textu, který je mým konečným
> záměrem.
>
> Uvítal bych, kdyby se na to někdo podíval a zhodnotil, zda se to vyvíjí
> správným směrem. Je samozřejmě pro mě obtížné se převtělit do člověka,
> který se chce TeX naučit a zatím ho moc nezná. Proto jsem taky hodně
> psal, škrtal, psal, škrtal...
>
> Zatím jsem na ten text nedostal žádnou odezvu. Možná je to tím, že TeX
> [...]

Dobry den,

Poslednych par dni som venoval co by zaciatocnik s TeXom mohol
potrebovat. Este pred tym, nez som zacal citat som sam aj s pomocou par
znamych dal dokopy tento zoznam: ako...

* clenit dokument na kapitoly, podkapitoly, ...,
* na sadzbu matematiky a (automaticke) cislovanie rovnic + odkazy
   na rovnice, matematicke symboly,
* na sadzbu tabuliek,
* do dokumentu vkladat obrazky,
* tvorit obsah, register, zoznam pouzitych tabuliek a obrazkov,
* bez problemov sadzat cestinu/slovencinu,
* vytvorit sadzbu do viac stlpcov,
* vytvorit odrazkove/cislovane (pod)zoznamy,
* pouzivat poznamky pod ciarou,
* umiestnit objekty na strane tak, aby "si nasli volne miesto",
* vlozit ukazky zdrojoveho kodu.

Myslim, ze po precitani TPP by zaciatocnik vacsinu veci z tohto zoznamu
mal zvladnut. S cim myslim, ze by mohol dlhsie bojovat, je napriklad
sadzba veeelkych tabuliek (cez viac stran), niektorych specialnych
znakov (momentalne ma napada napriklad TM, (R), priemer). Iste, v TPP
boli poznamky, konkretne k tabulkam, ze pri sadzbe komplikovanejsich
tabuliek je dobre prestudovat TBN, ale osobne si myslim, ze zaciatocnik
skor najde informaciu, ze potrebuje pouzit LaTeX a balik "tralala".
Mozno by aj v TPP mohol byt odkaz na stranku s OPmac tipmi, trikmi a
navodmi (kde napriklad k spominanym tabulkam je uz niekolko praktickych
veci).

Ja osobne na TPP najviac ocenujem strucne podanie vsetkych podstatnych
veci, dobry prehlad mnozstva matematickych symbolov a napr. vsetkych
\if... Taktiez sa mi paci, ze na podstatnych miestach je podstatny
prikaz farebne zvyrazneny, vyrazne to zjednodusuje orientaciu.

Dobra praca.

S pozdravom,
Karol Bujacek