[cstex] Web CSTUG - dalsi vyvoj (bylo: oznameni: TeX pro pragmatiky, dalsi vyvoj)

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu Aug 29 10:00:46 CEST 2013

On Wed, 28 Aug 2013, Jaroslav Hajtmar wrote:

> Dobrý den.
>
> Jen pár připomínek k (podle mne) docela potřebné diskuzi:
>
> ... Podle mne je spíš důležitější obsah webu a support komunity než
> vlastní vzhled - ale to je pouze můj soukromý názor. Na webu sdružení by měla
> existovat spousta příkladů, které by dávaly do kontrastu použití různých
> nástrojů a jejich výsledky...

Souhlasím s tímto názorem. Už před rokem jsem psal, že největší problém
webu CSTUGu je jeho obsah, který odradí začátečníka. Uváděl jsem příklad:
Hned v prvním odstavci si nově příchozi přečte cizí slova: Metapost, Lua,
Latin Modern, TeX Gyre. Přitom ještě stále pořádně neví, co to je TeX.
A v podobně nepřehledném duchu to pokračuje. Ten Web je tedy určen jen pro
těch šest jedinců, kteří rozumějí, o čem tam je řeč.

Dovedu si představit, že bych například vytvořil stránky podobně
jednoduchého vzhledu, jako jsou moje stránky, s důrazem na obsah.
Nicméně to udělat nemohu, protože nevím všechno: například o MS Windows
(a s tím spojený MikTeX) jsem nikdy v životě pořádně nezavadil.
Takže návod na instalaci a výhody tohoto řešení (MikTeX) pochopitelně
nemohu napsat.

Taky je mi jasné, že pokud bych něco takového vytvořil, CSTUG by to měl
být schopen dále udržovat v aktuálním stavu. A to by výstup mé práce
nesplňoval. To je zřejmě důvod, proč oni si nejprve (už několik let)
kladou otázku po technickém zabezpečení a pak (doufám) začnou řešit
naplnění obsahu.

Na shromáždění CSTUGu minulý rok v prosinci jsem vyslovil názor, že pro
TeXovou komunitu by bylo v dané chvíli nejlepší odpojit ty stránky CSTUGu
do minuty, zcela a definitvně od sítě. Nepřipojovat je zpět, dokud nebudou
připravny stránky nové. Nenadělalo by to tolik škody, jako když tam ty
stránky zůstávají. Motivovalo by to k rychlejšímu hledání řešení pro nové
stránky. Tento názor mám pořád, nicméně na shromáždění ho se mnou nikdo
nesdílel.

Zdravím

Petr Olšák