[cstex] LaTeX - užší font, ruština

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon Oct 29 22:52:51 CET 2012

On Mon, 29 Oct 2012, Zdenek Wagner wrote:

> Ne! V .map je mapování TeXového jména (tedy jména tfm souboru) na PS
> jméno a případně kódovací vektor, slant. Určitě bych tomu neříkal T1,
> protože ligatury ``, --, --- ?` apod. v tomto vektoru nejsou.
> Předpokládá se, že LaTeX s použitím informací v t1enc.def a
> příslušných tfm překonvertuje znaky do tohoto kódovacího vektoru.

Je mi do toho asi úplný Buřt, ale nedá mi to. Nerozumím tomu Ne s
vykřičníkem, když oba vlastně říkáte totéž. Kolega Tkadlec říká, že
ec-lmr12 (metrika) je mapována na lmr12.pfb (PS font). Kolega Wagner říká,
že v map souboru je mapováno jméno (ec-lmr12) na PS (font lmr12.pfb).
Kde je rozdíl?

Navíc bylo jasně vysvětleno, že uživatel chce inteligenci NFSS obejít, že
chce mít font ve velikosti 10pt proškálovanou z fontu původně
designovaného pro 12pt. Jak nejjednodušeji tu složitou inteligenci obejít?
No prostě použít primitivní přílaz \font. Takovému řešení se skutečně
nedivím. V takovém případě je nutno znát název metriky, což nám NFSS
jednoduše (když se podíváme do jejich maker) neprozradí. Když chci tedy
zjistit, jaký font vlastně LaTeX použil, prostě vygeneruji dvi a použiji
dvitype soubor.dvi | less

Zdravím

Petr Olšák