[cstex] LaTeX - užší font, ruština

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Oct 29 11:19:36 CET 2012

Dne 29. října 2012 9:49 Josef Tkadlec <tkadlec at fel.cvut.cz> napsal(a):
> Dobrý den, může mi, prosím, někdo poradit s následujícími problémy?
>
> 1. Někdy potřebuji zúžit font (aby se text vešel do dané šířky - prosté
> zmenší textu sníží i výšku, což je škoda), například
>
> \usepackage [czech]{babel}
> \usepackage [cp1250]{inputenc}
> \usepackage [IL2]{fontenc}
> \font\narrowfont = csr12 at 10pt

To lze zařídit přepsáním .fd souborů, zaveďte si vlastní rodinu,
zkopírujte .fd pod příslušným jménem a udělejte si úpravy.

> Chtěl bych přejít k latin modern fontům. Náhrada csr12 -> lmr12 (a změna
> fontenc na T1) nefunguje - při generování fontu se hledá lmr12.mf, který
> neexistuje (je lmr12.afm).

Nemáte správně nainstalovány soubory .map, nebo nemáte kompletní
instalaci LM fontů.

> 2. V českém textu používám krátké ruské výrazy pomocí {\cyr ...}:
>
> \usepackage [czech]{babel}
> \usepackage [latin2]{inputenc}
> \usepackage [T1]{fontenc}
> \usepackage {lmodern}
> \input cyracc.def \font\tencyr=wncyr10 \def\cyr {\tencyr\cyracc}
>
> Není to ideální - rád bych, aby fungovalo ruské dělení slov a šlo
> používat například \large (ideálně psát \foreignlanguage

Pak musíte použít babelovský modul pro ruštinu.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/