[cstex] budoucnost cslatexu

Petr Olsak petr at olsak.net
Tue Oct 9 15:12:36 CEST 2012

On Tue, 9 Oct 2012, Milan Vancura wrote:

> Jenže na to navazuje otázka: je na stránkách CSTUGu jasný návod pro
> začátečníky (kterými se stanou teď i ti, kdož roky pracovali v
> cslatexu), jak nastavit dokument?

Na toto jsem upozorňoval výbor CSTUGu emailem se subjectem ,,začátecnické
informace na www stránkách cstugu`` v březnu tohoto roku. Bohužel, bylo mi
řečeno, že připravují jakýsi redakční systém a že tedy rovnou nebudou
dělat požadované změny.

Upozorňoval jsem na to, že na www.cstug.cz naprosto chybí začátečnické
informace. Stačí se vcítit do role začátečníka a co takovému člověku
www.cstug.cz stránky přinesou? Hned v prvním odstavci se dozví o jakémsi
TeX Gyre a Metapostu, celá vstupní stránka je strakatá a nepřehledná,
odkazy ve valné většině směřují na zastaralé informace. Ukázkovým
příkladem je odkaz na často kladené dotazy
http://www.fi.muni.cz/cstug/csfaq/, kde kliknutím na první téma ,,jak
začít s TeXem`` obdrží uživatel poničený dokument a něco nemilého si o
CSTUGu a o TeXistech pomyslí.

Ta odpověď člena výboru typu ,,čekáme na redakční systém`` mě docela
naštvala, takže vítám příležitost na to upozornit znovu. Opravdu ty
zoufalé stránky www.cstug.cz mě *vadí*, degraduje to práci těch, kteří pro
TeX něco dělají.

Zdravím

Petr Olšák