[cstex] budoucnost cslatexu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Oct 9 11:36:32 CEST 2012

Dne 9. října 2012 11:02 Milan Vancura <milan at ucw.cz> napsal(a):

> Dobrý den,
>
> i když to vypadá na první pohled drsně, já bych tu hlášku o zastaralosti dal do
> komentáře ve fmtutil nad ZAKOMENTOVANÉ řádky pro generování cslatexu. Je to
> běžný způsob v jiných SW, jak dát jasně najevo, že něco je už "obsolete", ale
> zároveň neodstřihnout úplně ty, kdož to z libovolných důvodů potřebují. To
> mírné nepohodlí je důležité, protože to je to, co přiměje uživatele se zamyslet
> nad změnou.

Obávám se, že fmtutil.cnf nikdo nečte, navíc MiKTeX nemá fmtutil, ale
je to uděláno jinak. Pokud je cílem dát najevo, že cslatex je
obsolete, pak bych hasoval pro takovou úpravu, aby se tato informace
zapisovala do logu a na terminál.

> Jenže na to navazuje otázka: je na stránkách CSTUGu jasný návod pro začátečníky
> (kterými se stanou teď i ti, kdož roky pracovali v cslatexu), jak nastavit
> dokument? Jaký formát použít a jakou hlavičku tam napsat, aby mohl začít snadno
> a ihned psát český dokument? Včetně vyřešených alespoň základních problémů jako
> dělení slov (bez harakiri s kódováním), české uvozovky atp.

Obávám se, že není.

> Klidně se přiznávám ke své slepotě nebo hlouposti, ale já to prostě nenašel. Ve
> FAQ jsem to možná přehlédl, ale konkrétního do praxe jsem tam nenašel nic, a
> jinak tam je pouze odkaz na papírovou knihu od pana Rybičky, která ale nevím,
> jestli není o cslatexu, a pak návod na CSTeX. Dělám někde chybu? Kde?
>
> Milan Vančura

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/