[cstex] budoucnost cslatexu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Oct 8 15:24:32 CEST 2012

Dne 8. října 2012 13:39 Petr Olsak <petr at olsak.net> napsal(a):

> [...]
>
> Cslatex obsahuje oproti klasickému latexu jednu redefinici vnitřního příkazu
> latexu (provedenou před mnoha lety J. Zlatuškou), aby bylo možné načítat
> více vzorů dělení pro jeden jazyk ve více kódováních. A implicitně jsou v
> cslatexu načteny vzory dělení v T1 a v kódování CSfontů. Přitom si myslím,
> že tento rys skoro žádný uživatel LaTeXu nepoužívá a že mu tedy stačí
> klasický LaTeX a dnes spíše XeLaTeX nebo luaLaTeX. Aby tyto formáty měly své
> cs varianty mi příjde zvrácené a tudíž bych navrhoval, bylo-li by mi
> dovoleno se k tomu vyjádřit, cslatex opustit.

Více vstupních kódování jsem používal kromě Jiřího Zlatušky asi jenom
já, ale přišel jsem na to, že to vede spíše ke zmatku a jsou lepší
metody řešení. Vzhledem k tomu, že jsou k dispozici LM fonty, které
jsou dostatečně kvalitní, je už hodně málo důvodů, proč používat
cslatex místo babelisovaného latexu. Já jsem cslatex nepoužil mnoho
let, mám ho v počítači pro případ, že bych potřeboval znovu zpracovat
nějaký starý dokument. Pokud se neozve nějaký další uživatel, který by
chtěl mít konkrétní default v cslatexu, pak já jsem spokojen se
současným stavem.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/