[cstex] XeTeX a utf-8 (bylo: vstupni kodovani csplainu, prosim o nazor)

Milan Vancura milan at ucw.cz
Mon Oct 8 13:11:28 CEST 2012

Dobrý den,

děkuji, že jste se pustil do této nejednoduché debaty. Doufám, že se podaří
vymyslet vylepšení a zjednodušení práce s csplain a cslatex.

> Když bych uznal utf-8 pro csplain jako implicitní, pak by to
> jednoznačně znamenalo vymezit sadu znaků, které budou zaručeně
> správně cslainem zpracovány. A taková sada je v csplainu už dávno
> vymezena: ASCII + znaky české a slovenské abecedy. Nic více. Když by

Naprosto souhlasím, to je nezbytné. Psal jsem to nedávno v jednom z mailů o
tomto problému, ale asi to nějak zapadlo. UTF-8 jakožto kódování neznamená
automatickou schopnost zpracovat kompletní rozsah znaků z Unicode - a uživatel
na to musí být upozorněn.

Lze udělat jednoduchý test přímo v cstexu (csplain a csLaTeX) na znaky mimo
"csznámý" rozsah a vypsat varování na terminál? Protože, jak psal pan Wagner,
editor sám v tomto ohledu uživatele spíše zmate.

Milan Vančura