[cstex] vstupni kodovani csplainu, prosim o nazor

Jan Moskyto Matejka mq at ucw.cz
Thu Oct 4 11:07:11 CEST 2012

Dobrý den

> Je třeba se zamyslet, jak by se měl v této situaci chovat csplain.

Já se přikláním k názoru, že by csplain měl defaultně očekávat UTF-8.

Proč ano:
- všichni používají UTF-8, nebo ho aspoň umí jednoduše nastavit
- dá se do toho konvertovat prakticky všechno
- začátečník se nemusí hned zabývat nastavováním kódování

Proč ne:
- nepůjde přeložit staré vstupy v ISO 8859-2 nebo CP 1250

Problém s překladem starých vstupů bych řešil hlavně důrazným varováním
a všeobecnou propagací před vydáním další verze TeXlive s defaultem
csplainu v UTF-8.

Možná bych navíc rozšířil hlavičku, kterou csplain vypisuje na začátku,
o varování stylu "csplain is now in UTF-8 by default".

Jako jiná varianta mě napadá zavedení formátů csplain-utf8, csplain-l2,
csplain-cp1250 apod., které by prostě byly vygenerovány všechny a
uživatel by podle kódování vstupu vybral formát. Pak by se dalo
doporučovat v nových kódech používat csplain-utf8 a staré upravit na
csplain-l2, resp. csplain-cp1250. Vlk by se nažral a stádo by zůstalo
celé.

Zdraví
Jan Moskyto Matějka
--