[cstex] csTeX Digest, Vol 69, Issue 1

Milan Vancura milan at ucw.cz
Wed Oct 3 14:32:19 CEST 2012

> Pokud jsem dotyčný soubor otevřel v programu WinEdt, tak jsem samozřejmě
> neviděl to, co má být viděno podle dodatku A na str. 3. Toto nebylo možno
> napravit žádnou změnou CP (code page) v nastavení dokumentu programu WinEdt.
> Při nastavení ve WinEdt-u na formát dokumentu: ANSI, Custom ANSI code page:
> 1250  Windows 3.1 Eastern European je asi nejméně chyb: špatně jsou zobrazeny
> znaky (v závorce uvádím, co WinEdt zobrazuje):
> Ľ (Ą), ľ (µ), Š (©), š (ą), Ť («), ť (»), Ž (®), ž (ľ).

Dobrý den,

neznám WinEdt, ale pokusím se poradit: podle všeho, co uvádíte, jsem
přesvědčen, že jde o častou záměnu win1250 vs. iso-8859-2.  Takže to, co
potřebujete, je přesvědčit WinEdt, aby se souborem pracoval v této kódové
stránce, zatímco na obrazovce ve win1250.
V editoru vim (který používám já), se proto nastavuje DVOJÍ kódování: pro
soubor a pro obrazovku. To je přesně to, co potřebujete.

Samozřejmě by, asi za pomoci encTeXu, šlo obejít problém z druhé strany:
všechny dokumenty v csplainu (i ty z minula) převést do win1250 a nastavit TeX,
aby jako vstupní kódování pro csplain očekával právě win1250. Ale pokud se
neozve někdo, kdo má toto opravdu dobře odzkoušeno a kdo by 100% přesně
poradil, jak na to, tak bych do takovéto varianty nešel. Navíc ta nutnost
překódovávat všechny starší dokumenty...

Hodně zdaru,

Milan Vančura