[cstex] OPmac -- makra pro (cs)plain, prvni verejna verze

Karol Bujaček bujackar at fel.cvut.cz
Thu Nov 22 00:07:37 CET 2012

Dobry vecer,

Dnes som si precital vas email o OPmac a bol som nim velmi prijemne
prekvapeny. Jedna z veci, ktore by som z neho chcel urcite pouzivat, je
vyuzitie moznosti odkazov na literaturu.

Pred par dnami som riesil otazku spracovania BibTeX suboru v TeXu. LaTeX
pouzivat nechcem, vsetko si tam robia "po svojom" a stracam sa v tom.
Chcel som zostat pri plain TeXu a po chvili hladania som nasiel, ze
jednoducho pouzitelny bude pre mna eplain - pouzivalo to BibTeX a zopar
jednoduchych makier. Takmer presne tak ako som chcel. Jedine co mi
nesedelo bolo, ze som dostatocne rychlo nenasiel ako "skratit" zapis
velkeho poctu odkazov typu [1,2,3,4,5] na [1-5]. Nuz, povedal som si, ze
vzhladom na to, ze v TBN je podobne skracovanie pouzite pri vytvarani
registru, by to mohlo byt aj pri bibliografii, a pustil som sa do
stahovania OPmac.

Do svojho dokumentu som vlozil

\input opmac

vyuzil som \tit, \chap, ... (konecne to nebudem musiet pracne kopirovat
z dokumentu do dokumentu, dakujem!), zmenil \cite{...} na \cite[...]
(pritom ma napadlo, ci je nejaky velmi dolezity dovod na pouzitie
hranatych zatvoriek; mam pocit, ze ak by boli pouzite zlozene zatvorky,
tak by to mohla byt vyhoda pri prechode K OPmac) a na miesto, kde som
chcel mat vypis referencii, som vlozil

\usebibtex{minimum}{ieeetr}

Nasledne som spustil pdfcsplain a dostal som vygenerovany aux subor.
Potom som spracoval minimum.bib BibTeXom a dostal som bbl subor. To by
malo zodpovedat uzivatelskej dokumentacii na stranach 14-15.

Pri dalsom spracovani mojho dokumentu pdfcsplainom vsak dostavam chyby,
ktorym nie celkom rozumiem (v subore kus-logu.txt v prilohe).

Vzhladom na to, ze makro pre manualne vlozeny zoznam literatury je
\bib[...] a v subore vygenerovanom BibTeXom sa pouzivalo \bibitem{...},
upravil som svoj subor takto:

\def\bibitem#1{\bib[#1]}
\usebibtex{minimum}{ieeetr}

a ono to funguje... Mam teda otazku: Ide o chybne pouzitie OPmac? Je v
OPmac praca s BibTeXom nie celkom funkcna? Alebo je to tym, ze neviem
pouzivat BibTeX? (pouzivam ho vlastne prvy krat).

Popri tom som zistil, ze ani v OPmac okamzite nedostanem odkazy na
referencie v kompaktnom tvare [1-5]. Bolo by mozne tam tuto vlastnost
ako volitelnu pridat?

S pozdravom,
Karol Bujacek