[cstex] OT: Cislovani tabulek v bakalarskych a diplomovych pracich

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Wed Mar 21 07:04:00 CET 2012

Dobrý den.
Pokud vyzněl můj dotaz jako zpochybnění možnosti římského číslování
popř. jako že je to chyba, tak to nebylo mým úmyslem.
Jen jsem se chtěl zeptat, jaké jsou důvody rozhodnout se spíše pro
číslování římské nebo spíše pro arabské.
Sám za sebe si nedovedu představit římsky třeba číslovat bibliografii.
Je to jen otázka nějakého (po)citu pro které číslování se rozhodnout
nebo na to myslí i nějaké normy?

Jde mi o to, že si např. dovedu představit římsky číslovat tabulky, když
jich v textu bude pouze "několik". Pokud jejich počet přesáhne jakousi
"únosnou míru" tak mi to spíš připadá na závadu. Proč? Na to snad ani
nedovedu odpovědět...

Proto jsem oslovil konferenci, abych zjistil, zda je to otázka nějakých
norem, zvyklostí, typografického citu či dalších různých věcí....

Díky za názory. Předem ještě jednou upozorňuji, že sám římské číslování
tabulek popř. odstavců atd.. za chybu nepovažuji a někdy mi připadá
římské číslování docela přirozené. Pokud ale mám římsky číslovat něco
čeho je moc, tak mi to už nakonec připadá nepřehledné ... A to umím
římské číslice číst :-)..

Pěkný den všem přeje Jarda Hajtmar