[cstex] Text bez diakritiky

Robert Marik marik at mendelu.cz
Thu Mar 1 10:18:56 CET 2012

2012/3/1 petr zemánek <petr.zemanek at gmail.com>:
> [...]
> dekuji za namety; makro pana Olsaka je zde
>
> ftp://math.feld.cvut.cz/pub/olsak/makra/
>
> Omlouvam se za svoji natvrdlost, ale slo by to reseni upresnit blize (nejak nejsem schopen se dopracovat k cili). Pripadne bych se zeptal, zda existuje jine moznost celkoveho reseni problemu, ktery jsem naznacil vyse. Ja v podstate potrebuji vlozit text (v tuto chvili neznamy) do 0.72\textwidth a na druhy konec radku text "Brno 2012" se stejnou velikosti fontu. Cely zacatek problemu tkvi v tom, ze nedokazu urcit v jake velikosti fontu se ten "neznamy" text vysazi - slo by to nejak zjistit?

Pekny den

Neco takoveho? Ale chtelo by to vylepsit, treba pracovat i s hloubkou
radku, nenechat text prerust pres rozumne hranice, nejsem si jisty jak
to bude s dodrzenim ucari, nahradit box0 nejakym jmenem boxu
definovanym pomoci prislusneho primitivu apod. Posilam spis pro to,
abych si overil, ze rozumim zadani problemu.

Robert Marik

\documentclass{article}
\usepackage{graphicx}

\def\VedouciPrace{Mgr. Jan Kos}
\begin{document}

\setbox0=\hbox{\VedouciPrace}

Vyska: \the\ht0

Sirka: \the\wd0

Hloubka: \the\dp0

Text: \copy0\hfill \resizebox{!}{\the\ht0}{Brno 2012}

\bigskip\hrule\bigskip

\setbox0=\hbox{\resizebox{0.22\hsize}{!}{\VedouciPrace}}

Vyska: \the\ht0

Sirka: \the\wd0

Hloubka: \the\dp0

Text: \copy0 \hfill \resizebox{!}{\the\ht0}{Brno 2012}

\bigskip\hrule\bigskip

\def\VedouciPrace{prof. Mgr. Miroslav Karel Nejezchleba, Phd, DrSc, MBa}

\end{document}