[cstex] Varovani - PDF (off topic)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jun 8 14:27:43 CEST 2012

Kolegyně a kolegové,

mám jedno varování, které je sice off topic, ale možná někdo z Vás
používá na postprocessing PDF z TeXu komerční programy a může narazit
na stejný problém jako já.

Zpracovával jsem v LaTeXu sborník, texty jsem dostal od více autorů,
obrázky byly vytvořeny různými programy, z nichž jsem naonec dostal
PDF (od autorů). V jednom obrázku byl i popisek, který byl jednak
nevloženým fontem, a navíc vysáze jinak, než bylo předepsáno. Proto
jsem z něm pomocí pdftops udělal EPS, našel jsem text a obalil mezi:
{
% text k vyhození ...
} pop

Upravený EPS jsem převedl na PDF pomocí eps2pdf a ořízl programem pdfclip.

Při závěrečné kontrole jsem zjistil, že obrázky sice vypadají šedivě,
ale ve skutečnosti jsou v RGB, což by na tiskovém stroji nejspíš
vadilo. Protože obrázky byly bitmapové s kompresí DCT, nechtělo se mi
programovat konverzi pro /DeviceGray. Použil jsem komerční Adobe
Acrobat 9 ve Windows a v tiskových nástrojích jsem zvolil konverzi na
grayscale. Nezkontroloval jsem výsledek, protože mě nenapadlo, že při
této operaci bude odstraněna konstrukce { ... } pop, takže ten
titulek, který jsem chtěl vymazat, se tam objevil. Pozor na tuto
záludnost! Zkusím to nahlásit jako bug, ale vzhledem k tomu, že Adobe
dosud neopravili 2 chyby, které jsem hlásil v roce 2001, je otázka,
zda se budou chtít zabývat touto chybou.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/