[cstex] TeXLive versus balickovaci systemy

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Jan 10 09:11:42 CET 2012

Dne 9.1.2012 23:12, Palinux - P.K. napsal(a):

> Místo nadávání se zapojte do vývoje a udělejte něco lepšího. TLMGR
> dělá jeden člověk ve svém volném čase. Je známkou velké nevychovanosti
> chtít od něj, aby věci dělal jinak a aby připravil systém vyhovující
> mnoha balíčkovacím systémům. V týmu TeX Live je uznávána meritokracie,
> tedy kdo více přispívá k vývoji, má vyšší právo rozhodovat, jak se
> budou věci dělat. Spíše byste měl chtít od tvůrců linuxové distribuce,
> kterou používáte, aby přidávali aktuální distribuci TeXu.

Dobrý den,
také považuji tenhle flame za zbytečný.

Myslím, že se tu opomíjí jedna důležitá věc: TL není jednoduchá
aplikace, ale poměrně složitý systém, kde je mnoho vazeb volitelných.
A balíčkovací systémy na volitelné vazby moc nejsou postaveny.
Nejsem si tím úplně jist, ale myslím, že by bylo možné vytvořit z TL dvě
funkční instalace, které by ale neměly ani jeden společný soubor.

Navíc skoro v každé nové verzi TL přibude nějaký nový "něcoTeX".

Tohle nějak rozumně rozdělit do balíčků tak, aby bylo možné nainstalovat
snadno vše co daný uživatel potřebuje a přitom se neinstalovala spousta
redundantního smetí není vůbec jednoduchý úkol, který asi nelze zvládat
nějakými rutinními postupy, a v tom je nejspíš kořen problému.

S pozdravem,

Luboš Kloc