[cstex] Fwd: accent pre yfonts a zvacsenie pisma

peter knezel peter.knezel at gmail.com
Sat Dec 29 12:28:38 CET 2012

Zdravim pan Olsak,

vyskusal som Vas "hints" a snazim sa pochopit dane zmeny.

po zmene ygoth.pl pre i (bez bodky)

(CHARACTER O 20 %=======znak i bez bodky
   (CHARWD R 0.166057)
   (CHARHT R 0.472223)
   )
(CHARACTER O 21 %=======znak j bez bodky
   (CHARWD R 0.149389)
   (CHARHT R 0.675751)
   (CHARDP R 0.154333)
   )

sa mi znak \' posunul nizsie - tak ako ste to napisali. Co presne vyjadruju
tie cisla? Aka jednotka sa tu pouziva?
Mohol by som najst niekde v literature viac o CHARWD, CHARHT, CHARDP a o
skriptoch:

tftopl ygoth.tfm ygoth.pl
edit ygoth.pl
pltotf ygoth.pl

Tipujem, ze to suvisi so sirkou a vyskou pisma. Alebo sa mylim?

Predpokladam, ze tieto pravidla platia aj pre ine pisma - nie iba pre
yfonts...

Skusal som aj \char17 cize j bez bodky ako aj ine accents ako \accent19
cize znak \' (napr. \accent20 = znak \v{}, ako aj \accent21 = znak \u{}).

Existuje aj tabulka pre vsetky znaky \accentn, kde n je cislo?

Dakujem Vam vopred za vysvetlenie.

S pozdravom,

Peter Knezel