[cstex] Den v Brne

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Dec 3 13:34:25 CET 2012

Dne 3. prosince 2012 13:16 Petr Olsak <petr at olsak.net> napsal(a):

> O vlastní TeXové distribuci jsem přemýšlel kdysi dávno (před více než deseti
> lety) Nelíbil se mi koncept TDS a zbytečná složitost některých pomocných
> nástrojů teTeXu a dalších. Nicméně jsem uvážil, že udržovat distribuci není
> jednorázová záležitost a je to práce na plný úvazek. Takže jsem do toho
> nešel.
>
> Úvaha udělat jednoduchou TeXovou distribuci např. bez LaTeXu a conTeXtu je
> sice lákavá, ale asi by nenarazila na ornou půdu. Tuším, že práce by bylo
> mnohonásobně více, než by odpovídalo přinesenému efektu.

Možná by se zájemci našli, ale udělat distribuci není práce pro
jednoho člověka. Důležité jsou binárky, které by měly být pro všechny
platformy. V TeX Live to kompiluje několik lidí. Nejsem si jist, zda
je v silách jednoho člověka zkompilovat binárky byť ne pro všechny,
tak alespoň pro nejběžnější platformy. Pokud by distribuce místo
binárek obsahovala tex.web a další zdrojáky (ovladače, xetex apod),
obávám se, že většina uživatelů by si to neuměla zkompilovat.

Nejsem si jist, co vše obsahije minimální instalaca TeX Live a
minimální MiKTeX. Když jsem zkusil "du", zjistil jsem, že pokud chce
člověk ušetřit prostor na disku, pak není moc efektivní vyhazování
binárek, ale zejména je třeba vyhodit dokumentaci a případně
nepotřebné fonty.

> Moc si toho nepřečtete, protože materiály neobsahují žádný souvislý ani
> nesouvislý text. Ledaže byste si chtěl přečíst příspěvek Karla Čapka
> ,,Jak se dělají noviny``. Avizované materiály obsahují jen sadu ukázek
> kuk1.tex, ..., kuk9.tex, kuka.tex, kukb.tex pro zájemce, kteří by si s tím
> chtěli pohrát stejně, jako jsem si s tím hrál já, když jsem to promítal na
> přednášce.
>
> Přesto tedy URL. http://petr.olsak.net/ftp/olsak/opmac/talk-dec-2012/
>
> Zdravím
>
> Petr Olšák