[cstex] BibTeX

Michal Hoftich michal.h21 at gmail.com
Tue Mar 15 15:18:52 CET 2011

Dobrý den,

pokud přichází v úvahu biblatex, bibliografii bych nepřekládal žádnou verzí
bibtexu, ale biberem. Ten je určený speciálně pro biblatex a na ctan.org[1]
je dostupný pro linux i windows. Umožňuje rozdílné kódování bib a hlavního
souboru a řazení literatury mi také přijde v pořádku, včetně spřežky ch.

Ráno jsem měl cvičení se studenty a ukazoval jsem jim LaTeXové prostředí
> thebibliography a poté BibTeX. Jak na potvoru jsem vymyslel autory do BIB
> souboru Čapek a Dohnal. Vzápětí jsem zjistil, že Čapek je za Dohnalem a že
> je něco špatně. Navíc jsem v druhé polovině cvičení ukazoval můj oblíbený
> nástroj authorindex a opět jsem jak na potvoru v závěru cvičení na to pustil
> hyperref, a zjistil jsem, že je Seznam autorů nejen špatně setříděn
> (příjmení začínající š, č, ř nebo ž, ch), ale čísla stran jsou neklikatelná,
> nikdy při volbě "miniindex" u authorindexu a překvapivě též ani v
> referencích při zapnutí "backref=page" v hyperref.

Index autorů podporuje samotný biblatex, stejně tak zpětné odkazy v
bibliografii
Stačí předefinovat makro:

\renewbibmacro*{bibindex}{%
  \ifbibindex
    {\indexnames{labelname}}%
     %\indexfield{indextitle}}
    {}}

aby se do indexu vkládali pouze autoři a ne tituly. Biblatex pak voláme:

\usepackage[
   backend=biber
  ,style=alphabetic
  ,babel=other