[cstex] Konflikt mezi babel a mathspec

Pavel Satrapa pavel.satrapa at tul.cz
Tue Mar 15 08:39:21 CET 2011

Dobrý den,

narazil jsem na problém s řeckými znaky ve vzorcích. Pokud pomocí
mathspec nastavím OpenType písmo pro řečtinu, XeLaTeX se při zpracování
na příkazu pro řecký znak zasekne - procesor jede na plno, ale překlad
stojí na místě, dokud jej člověk nepřeruší.

Problém nejspíš není s fontem - zkoušel jsem dva z různých zdrojů
(Comenia Serif Pro od Štorma a volný Liberation Serif) a pro oba se
chová stejně.

Je to jen pro řecké znaky - písmena a číslice ve vzorcích fungují bez
problémů - a jen při použití \usepackage[czech]{babel}. Přikládám
minimalistický zdrojový kód, který problém způsobí, a log. Instalace je
TeX Live 2010 pod Linuxem.

Dá se to obejít, když člověk místo \alpha vloží do zdrojového textu
přímo příslušný znak v UTF-8, ale raději bych znal nějaké řešení, při
kterém budou tyto příkazy fungovat jak mají. Nesetkal jste se s tím
někdo? S Googlem jsem neuspěl...

Přeji všem pěkný den
Pavel Satrapa