[cstex] Styly pre LaTeX

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Wed Jul 27 13:03:22 CEST 2011

On Wed, Jul 27, 2011 at 10:46:47AM +0200, Balogh Richard, Ing. wrote:
Zdravim,

> [...]
> velmi
> zislo mat nejaky "sklad", z ktoreho by mohli autori cerpat stylove subory a
> pri dobre
> oznackovanych dokumentoch by zmenou jedneho riadku mohli dostat uplne iny
> vzhlad dokumentu.
>
> Zatial co napriklad pre iny znackovaci jazyk - HTML, existuju stovky CSS
> sablon,
> pomocou ktorych ste schopni diametralne zmenit vzhlad dokumentu (a niektore
> z nich su
> skutocne navrhnute profesionalnymi dizajnermi), pre LaTeX nic take nepoznam.

Ano, na CTAN, ktery CSTUG zrcadli do Brna na sve disky na ftp.cstug.cz,
jsou stovky stylu dokumentu. Klasifikuje je CTAN Catalogue,
ktery ma nekolik indexu, napriklad tematicky:
http://ftp.cstug.cz/pub/CTAN/help/Catalogue/bytopic.html

Vydavatele casopisu ci dalsich publikaci pak maji sve styly,
vcetne IEEE, a ty jsou bud na CTAN nebo na webu vydavatele;
napr. Springer ma sve pokyny na
http://www.springer.com/authors?SGWID=0-111-0-0-0
a pro vetsinu typy publikaci ma jak Word sablonu, tak i LaTeX
a preferuje LaTeX (nebot z neho je schopen generovat validni XML
pro archivaci ci dokonce presazbu pres LaTeX).

S pozdravem
Petr Sojka