[cstex] instalacia latex z diskiet - dos emulacia pod WindowsXP

P.Kuèerák - Palinux palinux at orangemail.sk
Thu Feb 10 21:50:19 CET 2011

Dobrý deň/večer.

Ďakujem za zaujímavú tému a oživenie spomienok a skúseností.
Ja som používal minitex - tuším 4 alebo 5 diskiet, kedysi dávno.
Diskety niekde mám, asi aj na nejakom USB médiu.

A nedávno (2-3 roky) som zohnal starý malý notebook Dell Pentium 75Mhz.
Dal som si tam FreeDos a asi pred rokom alebo dvoma aj minitex.
Fungoval celkom dobre. Samozrejme, robil som len z malými
súbormi. Ale Vim vo FreeDos, asi 7.2, je aj 32 bitový a  dosť výkonný,
umožňuje aj veľké súbory.

Potom som skúsil FreeDos na notebooku Nec Pentium III, 256 MB
(kde toto čítam a píšem v MS O.Express) a minitex nefungoval a padal,
už si nepamätám podrobnosti. Potom som si dal Texlive z r. 2003.

Vo windows 98 aj 98 SE v okne "command" mintex fungoval dobre.
To bolo asi max. Pentium MMX 200MHz, 64 MB.
Vo windows XP sa mi nepodarilo nainštalovať, ale niekde som čítal,
že keď sa nejako pomenia inšt. skripty, tak sa nainštaluje a mohol
by fungovať.

FreeDos obsahuje ovládače na CD-ROM - aj som použil,
aj USB - to som nepoužil. Vo Virtual PC by sa dalo skúsiť,
asi som to aj chcel, ale už nepamätám.
V Minitexu sa dajú konfigurovať rôzne pamäťové verzie.
Pre úplne malé projekty, asi iba plain - csplain, sa dá (mal by sa)
použiť program bez rošírenej atď. pamäti, tak by odpadli
problémy s tým spojené. Ale aj v malej pamäti sa TeXom
spracovať veľký súbor, ak neobsahuje veľké strany, tabuľky atď.
Prípadne ma opravte. Takže v tom Virual PC by som to asi skúsil,
alebo VM Ware, alebo niečom, čo má viac možností konfigurovať HW.
Alebo sú ešte aj iné emulátory v Unixe alebo Linuxe, ale nepoužívam.

Je pravda, treba zvážiť, či sa oplatí do toho investovať energiu.
Prajem veľa zdaru.

P.Kučerák