[cstex] instalacia latex z diskiet - dos emulacia pod WindowsXP

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Feb 4 11:10:54 CET 2011

Dne 4. února 2011 10:49 Luboš Kloc <kloc at ipm.cz> napsal(a):

> Dobrý den,
>
> myslím, že ty disketové distribuce emTeXu byly nejméně dvě. Ta starší
> (snad opravdu na pěti disketách) obsahovala jen LaTeX 2.09, novější měla
> i LaTeX 2.e a byla myslím na více disketách. Na té páté disketě byl
> tuším nějaký non-free editor (csed ?) na který měl CsTUG licenci.

Editor CSED + spellcheck pro cestinu a slovenstinu.

> Také je dobré vědět, že tam byly vynikající Mattesovy drivery, ale
> nebyly takové věci, které dnes považujeme za samozřejmost, jako třeba dvips.

dvips totiz Mattes neudelal, proto neumel pracovat s mfjobem a
generovani bitmapovych fontu pracovalo tak, ze dvips vyrobil
nepouzitelny PS + soubor se seznamem chybejicich fontu. Na to se
pustil MakeTeXpk (v DOSU se to muselo prejmenovat, protoze nazev ma
vice nez 8 znaku). Po vygenerovani se pustil znovu dvips. Bylo mozno
testovat navratovy kod, takze se dal napsat batch, ktery pustil
generovani fontu a znovu dvips. To uz davno skoncilo nekde v kanalu,
protoze v OS/2 si dvips umel pustit MakeTeXpk jako dalsi proces a
generoval fonty bez teto smycky.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/