[cstex] jak si vylepsit prostredi pro TeXovani

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Feb 2 12:03:40 CET 2011

Dobry den,

Kdyz pan Prichystal popsal vlastnost evince, kladl jsem si okamzite
otazku, jak to je udelano. Jedna moznost je, ze evince spolupracuje
s jadernym rozsirenim "Inotify support for userspace". V takovem pripade by
byl schopen zmenu souboru a zejmena okamzik uzavreni souboru jinou
aplikaci zaznamenat okamzite. Ovsem neumim si predstavit, jak by to
fungovalo na UNIXech, kde toto jaderne rozsireni neni k dispozici. A uz
vubec si neumim predstavit, jak by to fungovalo v systemu oznacovanem
zde jako WINXP, nebot o nem zhola nic nevim.

Druha moznost je, ze evince se jednou za urcity cas podiva na disk (treba
jednou za pet vterin). To je ovsem traparna. Puvodni navrh meho skriptu
texloop take pracoval s takovym navrhem (dotazy se opakovaly jednou za
vterinu), ale vubec se mi to nelibilo. Presel jsem tedy velmi zahy na
koncept, kdy se pouzivaji signaly.

Zdravim

Petr Olsak