[cstex] htlatex a divne strukturovani dokumentu (lehce OT)

Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. LPr at pontex.cz
Wed Dec 14 08:46:05 CET 2011

On Tue, 13 Dec 2011 23:50:04 +0100, Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz> wrote:

> Ahoj Lukáši.
>
> Tvoje reakce na mail pana Satrapy mne zaujala. Nemas, prosim, nahodou
> nejakou jednoduchou ukazku (napr. z toho posledniho ConTeXtmeetingu),
> ktera by to co pises demonstrovala?
>
> Brzy mne ceka nejaka prace kde se asi XML (i xml2TeX) nevyhnu, tak bych
> rad neco nastudoval. Budu vcecny za kazdou informaci typu "odkud zacit"...
>

> Diky Jarda

Ahoj,

pro export do .xml je v ConTeXtu klčové slovo \setupbackend[export=yes].

Výsledkem je .xml (možná se defaultně vyrábí soubor .export, ale jeho struktura je XML), který obsahuje pouze logickou strukturu (strom) textu a vůbec neřeší vizáž.

Tu řeší výhradně .css, který .xml (.export) natahuje.

Jsou tam nějaké defaulty, jak se bude jmenovat např. to přidružené .css (možná jich je víc - nějaké pro texty, nějaké pro obrázky), ale dá se to upravit nebo rozšířit.

Posílám odkazy na stažení nějakých ukázek; pamatuji se, že na téma exportů do XML čas od času probíhá diskuze v Ctx mailing listu, takže prohledáváním archivu by se asi dalo taky něco najít:

- paralelní tvorba .pdf a .xhtml z jednoho zdrojového kódu ConTeXtu:

	http://files.myopera.com/LukasP/files/ConTeXt/XML/Html.zip

- kus kódu z testovacího adresáře ConTeXtu (zřejmě zejm. tagged-03 a tagged-05):

	http://files.myopera.com/LukasP/files/ConTeXt/XML/tags.zip

- Thomasova přednáška z letošního 5CM - demonstruje přípravu dokumentu v XML a jeho inkludování (zpracování) ConTeXtem do .pdf:

	http://files.myopera.com/LukasP/files/ConTeXt/XML/day2_03_thomas_xml-tutorial.zip

Doufám, že pro začátek to bude stačit - osobně jsem možnost paralelní tvorby HTML nevyužil, i když jsem o tom párkrát přemýšlel; takže pro další otázky Ctx mailing list...

Zdar

Lukáš

--
Ing. Lukáš Procházka [mailto:LPr at pontex.cz]