[cstex] Divný problém s \today

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Sep 13 13:42:39 CEST 2010

2010/9/13 Petr Sojka <sojka at fi.muni.cz>:
> [...]
>
> Děje s tak proto, protože i dnes, 13.9.2010, stejně
> jako před čtvrt stoletím, má LaTeX v prostředí tabbing předefinováno
> chování makra \' na umístění textu k zarážce zleva (viz Lamportova
> kniha nebo Rybičkův LPZ).  A jelikož text data je pro zvýšení přenositelnosti
> v tex/generic/babel/czech.ldf definován pomocí sedmibitové notace včetně \'
> tak v případe expanze \today v prostředí tabbing se zachová jak
> dokladováno.
>
> Možná by stálo za to v příští verzi czech.ldf zkusit nepoužít v tabbingu
> předefinovávaná makra, LaTeX se obávám nezměníme.

LaTeX má na to makro, které se jmenuje \@tab at acc@kludge nebo nějak
podobně. Jde o to, že uvnitř tabbing se nevloží \', ale \a', čímž se
tento problém možná obejde. Nejsem si jist, jestli tohle makro nezmizí
při expanzi v \edef, nepamatuji si jeho definici.

> S pozdravem
> Petr Sojka

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/