[cstex] Podivna mezera

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Mar 15 22:47:24 CET 2010

Dne 15. března 2010 21:49 Petr Olsak <petr at olsak.net> napsal(a):

> [...]
>
> \end
>
> ----------------
>
> Ta prazdna skupina pri prvnim zavolani \it je vyprodukovana makry
> NFSS z LaTeXu. Toto makro se zacne zajimat o to, ze zatim font nema
> v pameti a provadi spoustu roztodivnych cviku, aby font naloadoval. Pri
> tehle cinnosti za sebou zanecha {omylem} prazdnou skupinu. Pri nasledujicim
> pouziti fontu (podruhe, potreti, poctvrte) uz ty cviky neprovadi. Neptejte
> se me, proc NFSS ma tuto chybu a zanechava po sobe
> v sazbe prazdnou skupinu, ja jsem to neprogramoval a dale me to nezajima.

Ono je tezke rici, kde je vlastne chyba. NFSS je docela mamut, ale
take tvrdi, ze jsou prikazy pro zmenu fontu urcene pro normalni text,
a jine prikazy urcene pro matematiku. Makro \it neni zamysleno pro
pouziti v matematice, ale nakonec nejak funguje. Chyba je tedy spis v
tom, ze nekdo pouzil v matematice makro, ktere pro ten ucel neni
urceno.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/