[cstex] DVI -> doc

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Jan 25 13:27:15 CET 2010

Dne 25. ledna 2010 12:25 Va'clav Studeny' <Vclv at centrum.cz> napsal(a):
> [...]
> omýtka.
>
> Oznaèil jsem všechny stránky jako obrázky celé (jedna strabna jeden
> obrázek). Výsleddek byl skvìlý, skoro tak dobrý, jako pùvodní DVI. Ale
> vydavatel není spokojen, argumentuje, že s textem nemùže manipulovat.
>
> Máte-li nìjaké zkušenosti, prosim, poradte mi,  jaký program by za mne tu
> práci udìlal nejsamostatnìji. Poèítám s tím, že výsledek bude graficky a
> typograficky horší, ale to je dùsledek pøání vzdavatele vystaèit s programy
> od microsoftu.  Mnì jde pouze o to vyhovìt jeho požadavkùm a pøitom se

Mé zkušenosti jsou ty nejhorší možné. Koupili jsem nějaký plugin do
Wordu, který přidává možnosti "Save As LaTeX" a "Open LaTeX". Po
načtení se však rovnice také razpadly (u nás jako měkká omítka), takže
kolega s tím pak strávil 3 měsíce roční editace podle mnou vytvořeného
PDF z LaTeXu. DOC s matematikou neotevře linuxový OpenOffice.org ani
náhodou, zbylo tu a tam nějaké písmenko. Naštěstí mám ve VMware
legální WinXP a Word (ústav má koupenou multilicenci), ale novější
verzi než kolega. Bylo to výrazně úspěšnější než OpenOffice, ale žádná
rovnice nezůstala celá. Stěžoval si i další spoluautor, že se v jeho
Wordu ztrácejí symboly. Nakonec jsme tedy poslední úpravy před
odesláním dělali klasicky korektorskými značkami na papíře a kolega,
který měl koupený ten plugin, to zanášel do počítače. Když pak poslali
z redakce poslední verzi před tiskem ke korektuře, kolega to vytiskl a
já jsem pečlivě zkontroloval, že jsou všechny rovnice správně. Bohužel
ten, kdo má na starosti tisk, má nejspíš jinou verzi Wordu než
redaktor zodpovědný za korektury, takže se v časopise nakonec stejně
kusy mnoha rovnic ztratily...

Asi jste zrovna tohle slyšet nechtěl, ale co jiného se dá čekat od
Malého Měkkého :-(

> Dekuji.
>
> Vaclav Studeny

Zdeněk Wagner