[cstex] Problém s \VerbatimInput (strojopisem) a \usepackage[T1]{fontenc}

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jan 22 11:33:51 CET 2010

2010/1/22 Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. <LPr at pontex.cz>:
> Pořád nevím. Ani s googlem nedám odpověď dohromady.
>
> Amatérský dotaz: co mám napsat místo \aktualnifont, kyž chci zakázat
> ligatury jen u tt?

Mělo by fungovat:
\tt \pdfnoligatures\the\font
ale nezkoušel jsem to. U rodiny cmr a podobných je problém v tom, že
podle velikosti písma se znaky berou z cmr9, cmr10, cmr12 apod. Musíte
to tedy provést pro všechny velikosti. Nejsem si jist, zda pro zrušení
ligatur není nějaký přepínač v balíčku microtype. Autoři si toho byli
vědomi, pro všechny velikosti se také musí nastavit hz-algoritmus a
protruding. Pokud to skutečně provedete pro všechny fonty ve všech
velikostech, můžete přeplnit paměť TeXu. Microtype má tedy hook, kde
zjišťuje, které fonty skutečně potřebujete. Uvědomte si, že LaTeX má
mnoho fontů "preloaded" a má nastavené náhradní fonty, které se
použijí v případě, že požadovaný font není nalezen. Nemá tedy smysl
zatěžovat paměť nastavováním vlastností fontů, které sice LaTeX zná,
ale v dokumentu se nepoužijí.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/