[cstex] Množství obrázků v textu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 20 22:33:12 CET 2010

2010/1/20 Michal Vodička <m.vodicka at gjwprostejov.cz>:
> Zdravím v konferenci.

Hned první chyba je způsobena tím, že dokument je psán pro cslatex,
ale používáte latex s babelem. Ostatně tex4ht cslatex neumí. Musíte
použít \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage[czech]{babel}

> Mám jeden (možná primitivní) dotaz. Překládám zrovna manuál k jednomu
> výukovému astronomickému programu, který obsahuje velké množství obrázků.
> Překlad píšu v TL 2009 (OS Ubuntu 9.10) a výsledek exportuji do html pomocí
> tex4ht a do pdf pomocí pdflatex. Prozatímní text má v .ps 27 stran a 40
> obrázků. V .pdf se mi nevyexportovaly obrázky. Přikládám zdrojový soubor a
> log. Teď k samotnému dotazu.

Standardní nastavení povoluje, aby jen malou část stránky zabíraly
plovoucí objekty. Jestliže nějaký plovoucí objekt nelze umístit na
stránce, kde máte odpovídající příkazy, LaTeX si jej schová v paměti a
hledá vhodné místo na následujících stranách. Plovoucí objekty se
nemohou vzájemně předbíhat. Pokud tedy nějaký objekt ještě nebyl
umístěn a objevil se další, zařadí se do fronty nezpracovaných
objektů. Paměť pro tyto objekty je omezena, takže při větším počtu
floatů dojde k jejímu přeplnění. Lze to napravit následujícími
definicemi:

\renewcommand\topfraction{0.99}
\renewcommand\bottomfraction{0.99}
\renewcomant\textfraction{0.01}

Další možností je použití balíčku float.sty a použití specifikace H,
která znamená "zde bez ohledu na to, zda se tam objekt vejde". Pak to
ale vyžaduje spoustu ručních úprav, protože LaTeXu vůbec nevadí, když
vyjde skoro celý obrázek mimo stránku.

Ještě jsem si všiml, že text jen výjimečně členíte na odstavce. Místo
toho vkládáte řádkové zlomy uprostřed odstavců a navíc se snažíte
zaplnit řádky boxy nulové šířky, čímž dostáváte chyby Underful \hbox
(badness 10000). Takto napsaný dokument nikdy nemůže projít LaTeXem
bez chyby.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/