[cstex] xe(la)tex example - MS Word??

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Fri Jan 15 13:23:18 CET 2010

Zdravim a omlouvam se trochu za svuj OFF TOPIC prispevek:

1. Pokud chcete aby to vypadalo jako udelane wordem, nebylo by to lepsi
udelat Wordem? :-)

2. Ale ted vazne ...
Je opravdu bizardni, ze obcas musi  (plain, La, Con, xe, ....) TeXiste
resit temer neresitelny ukol vysazet dokument, ktery by vypadal jako
wordovsky dokument.
Uz jen pri psani predchozi vety mi naskocila koprivka.

Naposledy jsem se s tim setkal, kdyz jsem vyrabel ConTeXtovou "sablonu"
k sazbe bakalarske prace pro jednu nejmenovanou osobu na jednu
nejmenovanou VS.
Studenti maji na teto VS doporucenou bakalarskou wordovskou sablonu,
ktera urcuje vzhled vysledneho dokumentu, a aby nebyli diskriminovani
majitele starsich pocitacu a software, je sablona udelana pro Word 97! :-o.

Zaridit to v ConTeXtu tak, aby to splnovalo aspon zakladni (podle meho
nazoru naprosto silene) vizualni a typograficke pozadavky zadavatele
nebylo vubec jednoduche. Nakonec mam pocit, ze se to jakztakz povedlo
;-/ a dotycne osobe, ktera bude bakalarku delat, to teprve ted pripada
OK. Predtim mi tvrdila, ze se nebude ve skole s nekym dohadovat o tom,
jak by mela bakalarka nebo diplomka spravne vypadat...
Osobne si ale nepreju, aby byl vysledny dokument jakkoliv spojovan s mym
jmenem a nikde bych se s takovym dokumentem nechlubil, nebo spis bych
nikde netvrdil, ze je to delane TeXem :-) (jsa TeXista telem i dusi a
maje na pameti dobre jmeno TeXu).

I kdyz me ted napada, ze by se ta prace dala v TeXove komunite zverejnit
s bombastickym  titulkem:
"Creating dirty documents by TeX dirty tricks".

PS: Omlouvam se, ze jsem nezodpovedel tazateli na otazku, kvuli ktere do
do konfery prislo. Duvodem, ze jsem vyse uvedeny blabol napsal bylo to,
ze mne docela zaujalo, ze nekdo resi podobne zapeklity problem, jako
jsem mel pred casem ja a MUSELO TO ZKRATKA ZE MNE JIT VEN :-).

Vsechny zdravi Jarda Hajtmar