[cstex] Problém s vyhodnocováním \if... uvnitř []

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Jan 10 17:58:12 CET 2010

2010/1/10 Procházka Lukáš <lpr at pontex.cz>:
> Zdravím v konferenci,
>
> narazil jsem na problém s konstrukcí:
>
> \includegraphics[height=.8\textheight]{A.png} % Tohle je OK
>
> \includegraphics[\iftrue height=.8\textheight\else\fi]{A.png} % Tohle
> nefunguje

Option se přesekne na znaku = na klíč a hodnotu. Klíč tedy bude
\iftrue height, což nelze, protože chybí \fi. I kdybyste option napsal
tal, aby v klíči bylo \if i odpovídající \fi, stejně by to nešlo,
protože graphicx option s takovým jménem nezná. Provádí se totiž
expanze na primitivy a dál už ne, takže \if tam zůstane.

> Proč se problém objevuje?
>
> Lze "options" uvnitř [] nějak elegantně dynamicky měnit (měl jsem představu
> nějakého \newif), nebo je třeba nutně použít konstrukci:
>
> \iftrue
>  \includegraphics[height=.8\textheight]{A.png}
> \else
>  \includegraphics[]{A.png}
> \fi

Můžete použít \includegraphics[\options]{A.png}, přičemž v \options
můžete mít několik parametrů oddělených čárkami.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/