[cstex] Ukladani formulare AcroTeX

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jan 8 12:11:51 CET 2010

Dne 8. ledna 2010 11:20 Robert Marik <marik at mendelu.cz> napsal(a):

> Ja nevim, necetl jsem prislusne licence. Nastroj se jmenuje arenable a
> diskuse o ne/legalnosti probihala sveho casu i na anglickem foru. Ale
> jestli jsem napsal nepravivou informaci tak se omlouvam.

Zalezi vzdy na licenci dokumentu. Pokud autor dokumentu nedovoli jeho
upravy, pak i zmena nastaveni vlastnosti je nelegalni bez ohledu na
to, jaky nastroj pouziju. Pokud tvorim vlastni dokument, pak jsem sam
autor a sam si rozhodnu, jake vlasnosti chci nastavit. Nastroj, ktery
k tvorbe pouzivam, take ma svoji licenci. Pokud je to nastroj komercni
a ja jsem ho nezaplatil, pak jej pouzivam nelegalne. A tyka se to i
fontu pouzitych v dokumentu. Napr. na webu si muzete stahnout fonty
Lido i s TeXovou podporou, ale zdarma je muzete pouzivat pouze pro
osobni a nekomercni ucely. Protoze ja je pouzivam i komercne, koupil
jsem si u pana Storma licenci. Shrnuto: pokud je uprava dokumentu
povolena autorem a pouzivate nastroj v souladu s jeho licenci, nemuze
to byt nelegalni jen proto, ze pouzity nastroj neni komercni.

Kdysi jsem na jedne predvadeci akci Adobe mluvil primo s tehdejsim
sefem programatoru. Stezoval jsem si, ze neni SW pro muj oblibeny
operacni system. On mi odpovedel, ze specifikace formatu PDF je volne
dostupna a ze si to mam naprogramovat sam.

> Preji pekny den
> s pozdravem Robert Marik

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/