[cstex] tvorba OTF fontu?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Feb 4 11:49:35 CET 2010

Dne 4. února 2010 11:30 Petr Tomasek <tomasek at etf.cuni.cz> napsal(a):

> [...]
>
> Chtel bych se zeptat, zda-li nekdo nevite o programu, ktery by umel
> generovat OTF fonty (se vsemi fíčurkami, které dokáží, tj. kapitálky,
> historické varianty, GSUB/GPOS pochopitelně) a přitom fungoval
> podobným způsobem jako Metafont/Metapost?
>
> Zkoušel jsem něco tvořit ve fontforge, ale zjistil jsem, ze vubec
> nejsem zvykly pracovat s takovymito GUI programy; zvlast je mi neprijemne,
> ze clovek si tam neco "baj voko" naklika, ale naprosto netusi, co
> to bude delat "uvnitr". Proste mi takovyto styl prace totalne
> nesedne, potrebuji mit vsechno jasne napsane ve zdrojaku,

Já znám jen ttx, který umí konvertovat OTF z/do XML, ale není k tomu
nijak zvláštní dokumentace. Lepší nástroje má nejspíš Jackowski. Já
bych napřed potřeboval nějaký dobrý tutoriál OTF včetně tutoriálu, jak
s tím pracují Pango a ICU (jde mi zejména o indické fonty). Čtení
referenčních manuálů je pro mě zatím nestravitelné.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/