[cstex] ilustrace místo vakátů

navif navifg at gmail.com
Fri Dec 17 10:06:44 CET 2010

On 15 pro, 11:07, Zdenek Wagner <zdenek.wag... at gmail.com> wrote:
> 2010/12/13 navif <nav... at gmail.com>:

>Zdravim vsechny pokrocilejci uzivatele. Sazim v LaTeXu ilustrovanou
>knihu pro deti. Mam v umyslu pouzit tridu scrbook nebo memoir.
>Vlastnosti tridy je, ze nova kapitola zacina jako prava strana a
>predchozi leva je vakat. Lze nejakym jednoduchym zpusobem tuto levou
>stranu vyuzit napriklad pro ilustraci uvadejici kapitolu?

Ja sve knihy resim tak, ze pouzivam tridu book a napisu si vlastni
balik maker. Pokud delam edici, udelam si vlastni balik pro danou
edici (mam jeden balik pro nakladatelstv Canopus a jeden spolecny pro
nakladatelstv Martin a Zdenek Vavrinek), v nem nastavim sve
parametry, pak nactu tridu book pomoc \LoadClass{book} a nakonec
predefinuji makra. Pro nakladatelstv Martin delam prave almanachy
lechtickych rodu, kde na leve strane je erb rodu, text za nim na
prave strane . Predefinoval jsem si tedy \chapter tak, ze nepovinny
parametr obsahuje jmeno obrazku s erbem. Protoze texty dostavam drive
nez kresby erbu, je ten parametr nepovinny. Pokud jej neuvedu, misto
obrazku se objevi napis Erb. LaTeX ma pouze \cleardoublepage pro
prechod na nejblizsi lichou stranu, ale funguje pouze v oboustranne
sazbe. V baliku zwpagelayout mam rozsirujici makra \NewOddPage a
\NewEvenPage, kter se hodi pro tyto pripady. Navody, jak predefinovat
\chapter, \tableofcontents apod. najdete ve Zpravodajich v mem serialu
LaTeXov kucharka, vse je na http://bulletin.cstug.cz, lze to najit
pomoci Google search primo na zmínene strance.
> --
> Zdenek Wagner http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/http://icebearsoft.euweb.cz

Dekuji za odpoved. Pro ty, kterym se to take nezobrazuje korektne jsem
se to pokusil prevest do cestiny.
Doufam, ze jsem vsem dekodoval spravne.
Jak to vidim, nezbyva nez se tedy zacit ucit poradne varit. Dekuji
pane Wagnere za vasi kucharku. Navodu a serialu v cestine pro uplne
zacatky jsou na webu kvanta. Jak uvarit vejce na tvrdo nebo ohrat v
mikrovlnce polotovar lze zjistit obratem, prilezitost k nahlednuti
hloubeji pod poklicku LaTeXu je nemnoho.
Primlouval bych se, kdyby se mohla kucharka poskladat do jednoho
dokumentu (byt prochazeni starymi cisly Zpravodaje je velmi
inspirativni).
Abych nezakladal nove vlakno, umel by nekdo pripadne poradit plovouci
prostredi, do ktereho by sel ulozit obrazek a pri tom by se
nezobrazoval popisek. Eventuelne jak vypnout v prostredi figure hlasku
"Obrazek 1.1" Nebo existuje moznost, jak vlozit "plovouci" prazdnou
stranku (stranka by se nevlozila na tvrdo, ale na nejblizsim vhodnem
miste)?