[cstex] Umístění plovoucích objektů

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Aug 25 13:52:14 CEST 2010

2010/8/25 Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. <LPr at pontex.cz>:
> Zdravím v konferenci,
>
> měl bych dotaz, dá se nějak vynutit LaTeXu, aby float objekty umístil
> STRIKTNĚ V RÁMCI TÉŽE KAPITOLY?
>
> Párkrát se mi stalo, že šly za sebou větší obrázky a LaTeX je umístil tak,
> že umístil první, pak začala další kapitola, nová stránka a v ní se objevil
> druhý obrázek (= patřící do předchozí kapitoly).

Ještě je třeba zvětšit \topfraction a \bottomfraction a zmenšit \textfraction.

> Parametry z rodiny \floatpagefraction se zde zřejmě neuplatní, protože
> poměry řádků textu a floatů jsou splněny.
>
> Zároveň když dám \clarpage před \section, \section mi začne na nové stránce
> a předcházejí obrázek se umístí doprostřed (předchozí) stránky - to je také
> nežádoucí jev.
>
> Čili výše uvedená otázka - (i třeba s tím, že obrázky posune PŘED MÍSTO, kde
> jsou v textu definovány? - Nebo to bych musel udělat ručně, tj. místem
> definice floatu?)

Dokumenty s mnoha obrázky mohou činit potíže, takže je nutné se při
ladění smířit s tím, že to bude rozloženo nevhodně, a v poslední verzi
načíst float.sty a nastavit pevné umístění pomocí H.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/