[cstex] Umístění plovoucích objektů

Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. LPr at pontex.cz
Wed Aug 25 13:19:16 CEST 2010

Zdravím v konferenci,

měl bych dotaz, dá se nějak vynutit LaTeXu, aby float objekty umístil STRIKTNĚ V RÁMCI TÉŽE KAPITOLY?

Párkrát se mi stalo, že šly za sebou větší obrázky a LaTeX je umístil tak, že umístil první, pak začala další kapitola, nová stránka a v ní se objevil druhý obrázek (= patřící do předchozí kapitoly).

Parametry z rodiny \floatpagefraction se zde zřejmě neuplatní, protože poměry řádků textu a floatů jsou splněny.

Zároveň když dám \clarpage před \section, \section mi začne na nové stránce a předcházejí obrázek se umístí doprostřed (předchozí) stránky - to je také nežádoucí jev.

Čili výše uvedená otázka - (i třeba s tím, že obrázky posune PŘED MÍSTO, kde jsou v textu definovány? - Nebo to bych musel udělat ručně, tj. místem definice floatu?)

Zdravím

Lukáš Procházka

--
Ing. Lukáš Procházka [mailto:LPr at pontex.cz]