[cstex] Pozice bloku v beameru

Robert Marik marik at mendelu.cz
Tue Apr 6 15:04:53 CEST 2010

Krasny slunecny den,

pokud je cilem mit neprilis univerzalni reseni za cenu co nejmensiho
mnozstvi namahy a pokud se tabulka vejde na jednu stranku (neni to
longtable a podobne) zkusil bych neprochazet beamerovske zdrojaky ale
lokalne nastavit sirsi sazbu a potom ji schovat pomoci stahovacich
mezer. Nejak takto (alertblock je o cca 10 procent sirsi a
precuhujerovnomerne na obe strany).

\documentclass[9pt]{beamer}
\mode<presentation>
\usetheme{Warsaw}
\usefonttheme{structuresmallcapsserif}
\setbeamertemplate{navigation symbols}{}
\setbeamercovered{dynamic}

\begin{document}
\begin{frame}
  \frametitle{nadpis}
  \hbox to \hsize{\hss\begin{minipage}{1.1\linewidth}
    \begin{alertblock}{Pozor}
      aaaaaa asd fasdfasdfasd fasdfgasdfasdfaasdf asfsdffk sdjkhf
      askdlhfasdjkfh asdjk hfasdklfh sadkljfh askdjhf asdkjlf
      hasdflkjah fafasdklfjh asdkjf hsdlfj asdkfjlhasfahufanfasdfaj
      sdf skdah fasdklfjhadfknscaseqwr eiuofh ajhfa
    \end{alertblock}
  \end{minipage}\hss}
\end{frame}
\end{document}

Nejsem si jisty, jestli do toho centrovani je spravne nezapocitana
sirka stinu, ale pripadne mirne posunuti doleva nebo doprava to by
snad dalo resit explicitne vlozenym kernem k tomu \hss.

Robert Marik