[cstex] Jaké závorky pro jednotky? Jaká písmena v buňkách tabulky?

RNDr. Ladislav Ševčovič ladislav.sevcovic at tuke.sk
Sun Apr 4 19:17:32 CEST 2010

dobry vecer,
podla specifikacii ISO a IUPAP sa pri znackach jednotiek
nepouzivaju hranate zatvorky. Znacky jednotiek
sa v pripade potreby davaju do okruhlych
zatvoriek, napr. v diagramoch, v hlavickach tabuliek,
pri rovniciach a pod. Hranata zatvorka sa
pouziva na zapis vseobecneho symbolu jednotky
urcitej veliciny, je to znacka tejto veliciny v hranatej
zatvorke, napr. jednotka sily [F] (pismeno ef),
[F] = m· kg · s^−2 = N (newton).

viac o tom najdete v knizke:
Encyclopedia of Physics, 2nd Ed.
VCH Publishers, Inc. 1991, ISBN 3-527-26954-1,
E. Richard Cohen: Symbols, units, and Nomenclature,
pp.1217-1232

alebo na www strankach institucie NIST

pripadne si pozrite mnou napisanu pomocku:
http://people.tuke.sk/ladislav.sevcovic/TypoMin1.0.pdf

s pozdravom
              sevcovic
--
RNDr. Ladislav Ševčovič
http://people.tuke.sk/ladislav.sevcovic

Pia, Apríl 2, 2010 6:42 pm Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. napísal: