[cstex] Citace zdroju z internetu.

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Nov 24 21:28:36 CET 2009

2009/11/24 Pavel Striz <striz at fame.utb.cz>:
> Norma (CSN) ISO neni vsemi vrele prijimana, ale hratky s "Webove stranky" a
> "Elektronicke clanky" na http://citace.com/moduly.php by mohly pomoci. To je
> na rade instituci doporucujici norma.
>
> Variabilita tam je. Asi nastavit jednu latku a tu pouzit v cele praci.
> "URL:" je vyhodne v tom, ze je to vstrebatelne pro smes ceskych, slovenskych

"Available from" je málo říkající anglická věta, URL je odborný termín
s přesně definovaným významem (číslo odpovídajícího RFC z hlavy
nevím), proto vych tomu dával přednost.

> a zahranicnich zdroju. "cit." je datum citovani, tedy kdy jsem zdroj
> navstivil. Je to zaruka, ze byl zdroj funkcni. Nekdy se pise informace o
> vzniku stranky, verzi, ...

Datum citování je důležitý údaj. Říká, kdy ta stránka existovala.
Datum poslední modifikace či verze je také důležité, pokud to lze z
údajů vyčíst. Obsah na internetu se velmi rychle mění, takže za týden
už to může (ale nemusí) být jinak, proto jsou data důležitá.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/