[cstex] OT: konverze PDF (nebo PS) -> SVG

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Tue Nov 10 18:46:40 CET 2009

Dobry den.
Diky vsem, kdo se zapojili se svoji radou. Rad bych pro pripadne budouci
googlovace, kteri budou mit podobny problem ucinil nejake resume:

Problem se mi podarilo vyresit nejuspokojiveji s pomoci pana Dedice.
Po nainstalovani nejnovejsi verze Scribusu je opravdu dostupna volba pro
embedding PDF resp (E)PS souboru.

Puvodni PDFko, s textem ve nekolikasloupcovem rezimu ktere jsem ziskal
(v mem pripade ConTeXtem s pouzitim sloupcove sazby), nactu jako
"obrazek" do obrazoveho ramce, doplnim Scribusem nadpisy, grafiku atd a
v zaveru vygeneruji nove PDFko s volbou embeddovat PDF. Vysledne PDFko
opravdu zahrnuje v nezmenene kvalite puvodni PDF soubor(y).

Funguje to opravdu skvele a vsem tuto zajimavou alternativu tj.
pdfTeX->PDF->Scribus pod Windows jen doporucuji - kvalitni, jednoduche a
elegantni.

Pokud jde o PDF -> SVG (coz byla puvodni otazka):
Clovek vygoogluje spoustu komercniho SW, nebo ruzny shareware, trial
atd.. tyto veci jsem nezkousel, nebot pouzivam vesmes free veci -
hlavne  proto, abych se ani ja ani nikdo jiny nemusel nasledne zaobirat
zalezitostmi souvisejicimi s licencemi atd...
Z meho pohledu jsem nejlepsi zkusenost ucinil s Inkscape (v mem pripade
ver. 0.46 pro Win - www. inkscape.org), ktery opravdu PDFka umi
konvertovat do SVG jednoduse ve vyborne kvalite a bez jakychkoliv
problemu. Bohuzel se mi nepodarila pri kratkem experimentovani rozjet
davkova konverze (o potizich provozu inkscape pod Win se ovsem pise v
manualu). Je tam potreba nejak zadavat cele cesty atd..., takze jsem po
chvilkovem neuspesnem experimentovani toho nechal.

Ostatni napady, ktere zaznely v konfere jsem zhodnotil popr. vyzkousel a
pokud se mi nepodarilo docilit hned naponekolikate rozumny vysledek nebo
pokud byl system pro mne zbytecne moc rozsahly (viz. napr. pstoedit),
tak jsem "od toho utekl". Zaujala mne napr. moznost pouziti dvisvgm
(http://sourceforge.net/projects/dvisvgm/)
<http://sourceforge.net/projects/dvisvgm/> ale nakonec jsem se nechtel
zabyvat "cropovanim" DVI souboru (musel bych zacit zase od zacatku),
takze jsem to nakonec taky nepouzil.

Doufam, ze tyto informace nekomu nekdy prijdou vhod.

Jeste jednou diky vsem a jsem s pozdravem

Jarda Hajtmar