[cstex] Dělení slov - nejasná hláška

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon May 11 13:36:43 CEST 2009

2009/5/11 Robert Marik <marik at mendelu.cz>:

> To je divne, me vsechno funguje jak ma (latin2, IL2, texlive 2008
> instalovany pres net nekdy loni v lete, cslatex instalovany podle
> navodu na cstug.cz). Zadna chybova hlaska a slova se deli cesky. T1
> musim pouzivat jenom treba s fonty Micropressu.

Mozna pouzivate cslatex.

Pred mnoha lety byl cslatex udelan tak, aby umoznoval zavedeni vzoru
deleni ve vice kodovanich. Petr Tesarik udelal totez pro babel a
hlavne odstranil kolize mezi babelem a cslatexem tak, ze by se cslatex
mohl vyhodit. Po problemech s prosazenim do standardni distribuce se
to nakonec povedlo, ale bylo nutno udelat ustupek v tom, ze to
standardne podporuje pouze T1. Ukazalo se, ze potreba vzoru deleni ve
vice kodovanich neni jenim nas pozadavek, ale pro rustinu by se hodilo
mit vzory asi v 10 kodovanich. A neslo jen o rustinu, hodilo by se to
i pro nekolik dalsich jazyku. Karl Berry vsak rozhodl, ze by tim
vznkla neudrzitelna dzungle, takze zustalo jen u T1. Navod Petra
Tesarika vubec nebere ohled a XeLaTeX. On to delal podle TL2005,
protoze v te dobe nic jineho nebylo a nebyl XeLaTeX. Muj balicek je
udelan pro TL2007 a XeLaTeX s tim funguje. V TL2008 se zpusob nacitani
vzoru deleni zmenil (podle meho nazoru k lepsimu), ale muj balicek s
tim nepocita. Nejsem si jist, zda je sance, aby to v TL2008 chodilo
bez uprav. Obavam se, ze by se nektere soubory musely prepsat jinak.

> pro p. Halu: jestli mate pristup na carya.mendelu.cz, zkuste binarku
> /home.ldf/sdileny/texlive2008/bin/x86_64-linux/latex
>
> R. Marik

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/