[cstex] name clash ifpdf

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Jun 14 17:22:23 CEST 2009

Dne 20. leden 2009 0:56 jirka.cech at gmail.com
<jirka.cech at googlemail.com> napsal(a):
> Zdravim,
> preinstaloval jsem system na novy macbook a pouzivam TeXLive 2008 a
> CUEDThesis sablonu, jenze jsem se do toho nejak zamotal. Pri pouziti
> pdflatex na muj soubor dostanu chybu:
>
> (/usr/local/texlive/2008/texmf-dist/tex/generic/oberdiek/ifpdf.sty
>
> ! Package ifpdf Error: Name clash, \ifpdf is already defined.
>
> See the ifpdf package documentation for explanation.
> Type  H <return>  for immediate help.
>
> l.142     }
>           %
> ?

> [...]

Neni v te tride nahodou definovano \ifpdf? Prepinac \ifpdf je
definovan v ifpdf.sty, \ifxetex (a nekolik dalsich) je v \ifxetex.sty.
Tyto balicky jsou automaticky nacitany v mnoha jinych baliccich, ktere
potrebuji spolehlive zjistit, jaky engine a vystupni ovladac je
pouzit. Z ostatnich balicku a trid je vhodne explicitni definice
prepinacu vyhodit.

Dokud jsem pouzival teTeX a TeX Live, kde ifpdf.sty je, a soucasne
emTeX, ktery vystup do PDF nemel, pouzival jsem ve svem balicku kvuli
kompatibilite tento obrat:

\IfFileExists{ifpdf.sty}{\RequirePackage{ifpdf}}{\newif\ifpdf}

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/