[cstex] Inicialy - nejlepe v ConTeXtu ...

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sun Jan 18 15:13:41 CET 2009

Dobry den.
Diky za tip. Posilam sve postrehy pro nekoho kdo bude hledat info v teto
konfere ...

Nakonec jsem jeste hledal nez prisly odpovedi. Zvlastni je, ze kdyz jsem
googloval klicova slova jako: initial letter
iniciála ozdobná, písmová atd.. tj. - decorative initial, plain initial
, versal ... tak jsem poradne nic neobjevil.
Kdyz jsem zadal zapuštěná iniciála (polygr.) tj. drop initial tak jsem
narazil na veci ktere jsou soucasti ConTeXtu tj:
napr. \DroppedCaps{}, \placeinitial ......\par nebo \AutoDroppedCaps
......\par atd...

%\setupinitial[state=start,n=3]
%\definefontsynonym[Initial][SerifBold]
% použití - \placeinitial ......\par nebo \AutoDroppedCaps ......\par

%\def\MyDroppedCaps%
%{\DroppedCaps
%{\color[green]} {cmbx12}
%{5\baselineskip} {3pt} {3\baselineskip} {4}}

atd....

Tato vec funguje docela dobre, bohuzel pokud je inicalou pismeno s
diakritikou tak to nefunguje.
Proto jsem zkousel tip pana Zyky tj.

\usemodule[t-lettrine]
\setuplettrine[Lines=3]

\lettrine ...
\lettrine {}{} ...

To uz funguje OK, i kdyz jsem nenarazil na moznost zmeny barvy pisma
atd... to by se muselo asi upravit v kodu uvnitr modulu...

Kazdopadne diky za tipy...

Zdravi J.Hajtmar