[cstex] OT: tvorba PDF TeXem pomoci PHP!?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Feb 13 18:07:11 CET 2009

2009/2/13 Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz>:
> [...]
> skriptu byl primo pozicovany PDF soubor pouzitelny primo pro presny tisk...
>
> Mozna je to spis otazka primo pro pana Prichystala nebo nekoho kdo ma s
> podobnymi aplikacemi zkusenost...
>
> Mozna je moje predstava mirne receno idealisticka, ale :
> Existuji nejake PHP moduly, ktere jsou schopny pracovat s TeXem a
> zpracovavat TeXovy soubor vytvoreny a ulozeny nekde primo na serveru.?
> Je realne si myslet, ze adminove nejakych placenych hostingu budou schopni
> nastavit php server tak aby to fungovalo tak jak potrebuji tj.:

Temer jiste to odmitnou, nebot spousteni TeXu na serveru prinasi
bezpecnostni rizika (napr. si muzete stahnout soubor /etc/passwd).
Samozrejme se tomu da zabranit, ale admin takoveho serveru musi
rozumet TeXu. Kdyz do souboru napisete \usepackage{cezch}, zobrazi se
interaktivni sprava "cezch.sty not found", ale uzivatel spoustejici
TeX webovym rozhranim nema sanci zadat interaktivne spravne jmeno
czech.sty ani zabit program, ktery bude cekat nekonecne dlouho a
nezapise zadny log. To vse musi byt na serveru osetreno. Ja na svem
serveru pouzivam TeX spousteny pres web s tim, ze zdrojak vygeneruje
PHP, ale s mnoha omezenimi, aby k vyse popsanym problemum nemohlo
dojit.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/