[cstex] OT: tvorba PDF TeXem pomoci PHP!?

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Fri Feb 13 17:38:48 CET 2009

Dobry den.
Mozna jsem se spatne vyjadril. O http://tex.mendelu.cz/ samozrejme vim
a obcas  tento bezva nastroj pouzivam, stejne jako
http://live.contextgarden.net/.

Nechci tvrdit, ze se v Rusave nemluvilo o tom, co mne ted zajima. Pokud
ano, tak jsem nejspis nezaregistroval to, co nyni potrebuji.
Nyni mi nejde o to abych pripraveny zdrojovy text prelozil pomoci
aplikace pana Prichystala - to si mohu mi spis prelozit TeXem, ktery mam
nainstalovan na svem pocitaci. Jde mi spis o to, abych nenutil uzivatele
(= sveho klienta) prekladat (napr. pomoci http://tex.mendelu.cz/)
zdrojovy soubor, ktery mu moje PHP webova aplikace vytvori, ale aby
vysledkem prace meho PHP skriptu byl primo pozicovany PDF soubor
pouzitelny primo pro presny tisk...

Mozna je to spis otazka primo pro pana Prichystala nebo nekoho kdo ma s
podobnymi aplikacemi zkusenost...

Mozna je moje predstava mirne receno idealisticka, ale :
Existuji nejake PHP moduly, ktere jsou schopny pracovat s TeXem a
zpracovavat TeXovy soubor vytvoreny a ulozeny nekde primo na serveru.?
Je realne si myslet, ze adminove nejakych placenych hostingu budou
schopni nastavit php server tak aby to fungovalo tak jak potrebuji tj.:
1. PHP skript projde a zpracuje MySQL databazi a vygeneruje primo na
serveru zdrojovy TeXovy soubor.
2. PHP skript spusti TeX na serveru a predhodi mu ke zpracovani
vygenerovany TeXovy zdrojak
3. PDF soubor vytvoreny pdfTeXem se ulozi na server
4. PHP skript predhodi prohlizeci URL adresu PDF souboru, coz umozni si
vysledny PDF soubor stahnout na lokalni disk.

Pro bezneho uzivatele internetove aplikace by to znamenalo vlastne jen
zadani nejakych parametru do formulara a kliknuti na submit tlacitko,
pricemz by obdrzel stranku s odkazem, diky kteremu by si stahnul
"vyrobeny" PDF dokument.

Nejspis asi zjistim, ze bude lepe zvolit jinou cestu, ale asi to nejak
lze udelat. Pouzivame ve skole informacni system iSkola.cz, ktery na
tomto principu vytvari tiskove pozicovane PDF sestavy napr. pro tisk
vysvedceni primo na blankety...

Zdravi J.Hajtmar