[cstex] citace obsahujici web-adresu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Feb 5 11:00:12 CET 2009

Dne 5. únor 2009 10:37 Luboš Kloc <kloc at ipm.cz> napsal(a):

> Podle mého názoru je problém v tom, že URL je dlouhé, TeX ho chápe jako
> jedno slovo které neumí zlomit. Což je pochopitelné, ve vzorech dělení
> se nic takového nenajde.
>
> Možná řešení jsou podle mého názoru dvě:
> a) umožnit zlom uvnitř URL vložením \- na vhodná místa v URL, nebo
> b) ponechat URL nezlomené a vynutit zlom řádku pomocí \\ těsně před URL.
>

> Nezkoušel jsem to, ale mělo by to fungovat. Šlo by jistě vymyslet i
> nějaké sofistikované lámání URL pomocí discretionary, a možná na to má
> LaTeX i nějaký balíček, ale o tom nic nevím.

Ano, již zmíněný url.sty, nebo path.sty. Pokud použijete hyperref,
natáhne se url automaticky.

Ještě poznámka pro uživatele encTeXu: v url.sty jsou definice
obsahující netisknutelné znaky zapsané přímo, nikoliv "zobákovou"
konvencí (řádky 39 a 50). Pokud provádíte konverzi z UTF-8 encTeXem,
dostanete v nečekaném okamžiku těžko srozumitelnou chybovou zprávu.
Před načtením url (a tedy i hyperref) je nutno v takovém případě
nastavit \mubytein=0.

> S pozdravem,
>
> Luboš Kloc

Zdeněk Wagner