[cstex] citace obsahujici web-adresu

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Thu Feb 5 10:37:22 CET 2009

Tomas Davidek napsal(a):
> Zdravim vsechny priznivce (La)TeXu,
>    chtel bych vas poprosit o radu s nasledujicim problemem. V nekterych
> citacich se potrebuji odkazat na web-adresu (http://.....), coz lze
> normalne napsat . Ovsem u techto citaci se velmi podivne lame sazba -
> viz. prilozeny PS soubor, citace c. 7, 9.
>
> Pro uplnost prikladam i zdrojovy text. Mohl byste mi prosim nekdo
> poradit, co delam spatne? Jak je z uvedeneho prikladu videt, tak
> nefunguje ani prosty zapis (http://....) ani pouziti prikazu \verb. Cele
> to prekladam latexem....
>
> Diky predem za jakykoli napad,

> [...]

Podle mého názoru je problém v tom, že URL je dlouhé, TeX ho chápe jako
jedno slovo které neumí zlomit. Což je pochopitelné, ve vzorech dělení
se nic takového nenajde.

Možná řešení jsou podle mého názoru dvě:
a) umožnit zlom uvnitř URL vložením \- na vhodná místa v URL, nebo
b) ponechat URL nezlomené a vynutit zlom řádku pomocí \\ těsně před URL.

Nezkoušel jsem to, ale mělo by to fungovat. Šlo by jistě vymyslet i
nějaké sofistikované lámání URL pomocí discretionary, a možná na to má
LaTeX i nějaký balíček, ale o tom nic nevím.

S pozdravem,

Luboš Kloc